Sunday, January 2, 2011

JAIP WAJIB KEKANG UMAT ISLAM MINUM ARAK.

Jabatan Agama Islam Pahang WAJIB kekang umat Islam minum arak dengan membanyakkan pemantauan secara berkala dipusat-pusat hiburan, terutama pusat-pusat hiburan daerah kuantan, amat mendukacitakan bila mana JAIP yang dipertanggungjawabkan kurang menjalankan pemantauan dipusat-pusat hiburan terutama pusat hiburan dijalan wong ah jang kuantan, dari apa yang saya tau JAIP ada buat serbuan tapi amat jarang, saya melihat ramai umat islam sama ada pekerja dan pengunjung, minum arak dipusat hiburan tersebut, saya rasakan amatlah wajar pehak JAIP kerap mengadakan serbuan bagi mengekang gejala umat islam minum arak, soalnya kenapa JAIP jarang buat serbuan? jika buat pun rahsia bocor dan cepat diketahui oleh pekerja pusat hiburan tersebut, saya ingin mencadangkan kepada pehak JAIP agar buat intipan sebelum adakan serbuan, sedih saya tengok taukey cina yang kaya dan melayu yang papa melantak arak, kepada pehak JAIP jalankan tugas anda dengan penuh didikasi, jagalah kesucian Agama kita, anda diberi kuasa untuk jalankan tugas tersebut, buatlah kerja para ustaz dan ustazah JAIP, jangan sampai ada orang berkata pegawai JAIP boleh dibeli dengan wang, malu saya dengar tohmahan tersebut.

No comments:

Post a Comment