Wednesday, December 29, 2010

DELIMA SEORANG PENDUSTA.

Tidor tak lena walau mata terpejam rapat, makan tak kenyang walau lauk pauknya lazat, mandi tak basah walau dengan air zam-zam, aku sering dihantui kenangan silam, dihantui dosa-dosa yang telah ku lakukan, aku sedar dan aku tau aku bukanlah insan terbaik dan mulia untuk bergelar pemimpin, tapi aku bercita-cita untuk menjadi pemimpin, aku tekad aku nekad walau aku di kecam hebat, bagi ku itu lumrah yang harus ku tempuh, namun aku tidak akan megalah walau aku di tohmah, aku tetap berusaha untuk ku mengapai cita, bagi ku aku berpegang pada pepatah "alang-alang menyeluk pekasam biar sampai kepangkal lengan", ye itu peganganku, selagi hayat dikandung badan aku akan terus menyusun langkah untuk menjadi pemerintah, dijiwaku tiada sifat mengalah, jika aku megalah aku pasti rebah, segala impian ku akan musnah, lantaran itu aku akan terus memfitnah sahinga sekujur tubuhku terlantar ditanah merkah, aku tak kesah akan balasan ALLAH, kuasa yang mampu merubah.

No comments:

Post a Comment