Wednesday, December 8, 2010

PERTAHANKAN NIKMAT PERPADUAN

Ahamdulillah bersyukur kita kehadrat ALLAH SWT, yang telah mengurnia kan malaysia sebagai sebuah negara yang aman dan makmur serta maju, sebagai rakyat yang cinta kan kepada kedamaian saharus nya kita berbangga dengan nikmat perpaduan yang telah kita kecapi. Dari segi rekod, malaysia sudah membukti kan kepada dunia, betapa kita berjaya dan mengujud kan perpaduan, kerharmonian dan kesejahteraan berbilang kaum di bumi malaysia tercinta.
Kesan dari ujud nya perpaduan yang jitu, kita telah dapat mengecapi kesetabilan politik dan kemakmuran sosio ekonomi secara berterusan. Sesungguh nya apa yang kita kecapi kini bukan datang dengan sendiri dan ia nya perlu kan pengorbanan semua pehak, ini lah hasil usaha perjuangan para pemimpin negara di bawah teraju kerajaan Barisan Nasional yang mentadbir secara demokratik,pragmatik, progresif dan keadilan kepada semua kaum.
Jesteru itu mempertahan kan nikmat perpaduan merupa kan tanggung jawab semua pehak, tidak mengira kaum dan kefahaman Agama. Menjadi pemimpin itu mudah, memimpin itu yang payah jika jiwa di cengkam resah gelisah, maka negara akan musnah.

No comments:

Post a Comment